Kukac archí­vum Forum Index Kukac archí­vum
A www.kukac.sk archívuma
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Á‰pítsük jelenben a jövőt - autonómiahomokozó
Goto page 1, 2, 3 ... 47, 48, 49  Next
 
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Kukac archí­vum Forum Index -> Belföld
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abraka



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 1956

PostPosted: Thu Feb 07, 2008 10:35 am    Post subject: Á‰pítsük jelenben a jövőt - autonómiahomokozó Reply with quote

czuczor wrote:
Abrakabarát! Az eddigi hozzászólásaidban, számtalanszor jelentetted ki, hogy mindegy ki csinálja, csak csinálja már valaki. Azt is tobbszor kijelentetted, de cáfold meg ha valótlant állítanák, hogy nem kell ezt pont Bószának, vagy Bószával csinálni, meg, hogy Bósza félre is áll, ha valaki más elkezd ezzel foglalkozni. Hát ....elkezdett. Az is a pluralizmus egyik megnyilvánulása, ha ugyanazzal a témával tobben foglalkoznak egymástól fuggetlenul.
Ne csináld már, hogy tiéd a homokozó. Próbáld meg elviselni, hogy esetleg más is akar benne játszani! Viselkedj felnott módjára! Még az is elofordulhat, hogy még tobben jonnek, és hozzák a kislapátjukat. Á‰pítsd Te is a váradat és a zsuri(felvidéki magyarság) eldonti, kinek a vára szebb, jobb, erosebb! Ne azzal kezdjuk az építés, hogy mindjárt az elején széttapossuk a másik építményét!


Bendegúz wrote:
Quote:
Petheő Attila nem kívánja kommentálni Bósza János kezdeményezéseit, szerinte ugyanis fontos, hogy egy autonómiakoncepció használható legyen. Elárulta, hogy készülőben van egy kiforrottabb terv, de a kezdeményezők nevét – taktikai okokból – egyelőre titokban tartja.


Petheő Attila használhatatlannak találja a Bósza-féle autonómia-kezdeményezést. Rendben van, hiszen - állítása szerint - neki annál különb van odahaza. A petheői autonómia-koncepció minden előleges bizalmamat élvezi, ám mégis szeretném tudni, milyen örömteli eseményeknek kell bekövetkezni addig, míg a sorsomat illető tervezettel megismerkedhetek.


abraka wrote:
czuczor wrote:
Abrakabarát! Az eddigi hozzászólásaidban, számtalanszor jelentetted ki, hogy mindegy ki csinálja, csak csinálja már valaki. Azt is tobbszor kijelentetted, de cáfold meg ha valótlant állítanák, hogy nem kell ezt pont Bószának, vagy Bószával csinálni, meg, hogy Bósza félre is áll, ha valaki más elkezd ezzel foglalkozni. Hát ....elkezdett. Az is a pluralizmus egyik megnyilvánulása, ha ugyanazzal a témával tobben foglalkoznak egymástól fuggetlenul.
Ne csináld már, hogy tiéd a homokozó. Próbáld meg elviselni, hogy esetleg más is akar benne játszani! Viselkedj felnott módjára! Még az is elofordulhat, hogy még tobben jonnek, és hozzák a kislapátjukat. Á‰pítsd Te is a váradat és a zsuri(felvidéki magyarság) eldonti, kinek a vára szebb, jobb, erosebb! Ne azzal kezdjuk az építés, hogy mindjárt az elején széttapossuk a másik építményét!


Igen igazad van, sokszor mondtam, hogy igenis mindegy ki rukkol ki vele, csak legyen. Bósza félreáll, de csak akkor, ha már a dolgok ténylegesen a saját medrükben szakmai szinten fognak formálódni a végső cél irányában az azonos jogok és a területi autonómia felé. Szerintem ez az idő még nem jött el, vagy szerinted igen? Hisz ebben a topikban se tudtok alapvető dolgokban közös nevezőre jutni, addig sajnos a bószafélékre még nagyon sokáig szükség lesz, mégha széllel szemben is vitorláznak, de helyettetek is kimondják pléhpofával, hogy lehet, sőt muszáj is bizonyos dolgokon változtatni. Ezeket a lépéseket helyettünk senki sohasem fogja meglépni, nekünk kell felnőnünk a feladathoz, ha tetszik, ha nem.
Nekem se volt könnyű az elmúlt masfél év, más se kaptam, csak "pofonokat" jobbról-balról és közben saját magamat kellett győzködnöm, hogy ők, ti nem így gondoljátok, csak a rossz beidegződések szerint cselekedtek, ez adott erőt, hogy folytassam tovább. Ma már az ügy eljutott egy olyan szintre, hogy már nem az a téma szabad-e az autonómáról és azonos jogokról beszélni, hanem hogy az autonómiánk milyen legyen. Sokan a szlovák politikusok közül is elmondták az autonómiáról beszélni, sőt békésen azért harcolni is szabad, nem ütközik semmilyen törvénybe.

Á‰n nekem nem azzal van a bajom, hogy az Attiláék is csinálnak (?) egy tervezetet, hanem, hogy miért kell titkolodzni. Nekem az Attila már 2006-ban ezt szignalizálta, amikor mi még el se kezdtük, hogy valami lesz, OK akkor ki vele. Ennyi se több , se kevesebb. Minél több javaslat lesz, annál jobb lesz a végső változat. Mi van a 50 fős Duray bizottsággal, egy javaslatot el lehet készíteni, pár hónap alatt, de megmaradásra napról-napra kisebb az esélyünk.
A mi javaslatunk már kint van, megegyszer mondom , javaslat. Ami egy maximalizált lehetőséget vázol fel. - Van további 3 javaslatunk is, un elérhető jó megoldások, de ezekkel csak a tárgyalások végén szabad kirukkolni. - Szerintem mindig a legjobb, ha a maximálisan elérhető célokból indulunk ki. Utánna jönnek a viták, tárgyalások és a kompromisszumos egyességek.
Egyenlőre, még Durayn kívül senki szerintem ,vagy el se olvasta, csak a médiákon keresztül, túlmedialzált Kassa, szerepét és a 38% magyar részvételt emelik ki. De megkérdezte már valaki, vagy legalább is elgondolkozott azon, hogy miért ilyen formában készült ez az autonómiaelképzelés? Persze ugye nem, de miért is? Amit mi ugyebár javaslunk az csak rossz lehet. De kedves barátaim, hogyan a fenébe akarunk mi egyességre jutni a szlovákokkal, ha a sajátjainkal se vagyunk képesek, de még csak a vita szintjén sem tárgyilagosan véleményt cserélni. Az elviseléssel semmi problémám nincsen, itt most mellélőtél egy kicsit, de annyi igaz nem tárgyilagos kritikák zavarnak, másképpen mondva a mellébeszélés, vagy a tudatos zavarkeltés (most nem rád céloztam, te vitatkozol, mert válaszokat csak kérdésekre lehet adni).
Czucor azt a homokozót legalább elolvastad, vagy feltettél egy kérdést, egyetlen egyet, mit, miért alapon? Ugye nem.
Eredetileg akartam nyitni rá egy témát itt a kukacon is, de aztán meggondoltam magamat. Mert esetleg tárgyilagos viták helyett, majd megint a régi téma, mert a Bósza reklámozni akarja saját magát, végén pedig a Hawkeye biztosan kitörölte volna, hisz hasonló témák már vannak. Ha tévedek bocsi. Pedig bizonyos szintű "reklámozás" nélkül ez nem fog menni.
Ha tetszik, ha nem itt létezik egy javaslat amiről vitázni kéne (ezt már Duray is megmondta), talán egyedül Nográdi tett egy javaslatot a régiók történelmi határaiból való kiindulásra.
Ha valaki nyit egy topikot rá én, mi hajladóak leszünk minden kérdésre, javaslatra reagálni, pontról-pontra. De ne tőlem várjátok el, hogy én nyissam meg ezt a vitát, nem rólam, hanem mi rólunk szól ez a tórténet.
Ha Attila is elkészül az ő javaslatukkal, tegye fel és vitatkozzunkarról is.
Már Thomas Mann is megmondta: "A beszéd maga a civilizáció. A szó, még az ellentmondó is, összekapcsolja az embereket. A szótlanság elszigetel." Tehát szabad a terep, vitatkozzunk és ne vádaskodjunk, főleg ne titokban cselekedjünk, tetteinkkel merjük vállalni a nevünket is, ez erőt, bátorságot és elismerést(persze akinek szüksége van rá) is eredményezhet. Csak így érdemes.


czuczor wrote:
Abraka! Nem tudom, hogy félreértés, vagy szándékos félremagyarázás akar e lenni amit most itt elkovettél. Egyetlen dolog amire felhívtam a figyelmedet, a saját kijelentéseid voltak, az egyetlen szándék ami vezérelt az pedig az volt, hogy ne ugorjatok egymás torkának, még mielott ismernétek a részleteket. Ahogy ez a fentiekbol kitunik, Attila barátunk, most, hogy készul kirukkolni valami újjal, kovetkezetesen be is tartja. Te viszont el kezdted félteni a homokozót, ami nem is a tiéd. A homokozó kisajátítására meg nem is merek gondolni.
Még mielott ezt a megnyilvánulásomat is félreértenéd, vagy félremagyaráznád, nem vagyok elkotelezve sehova...eddig még....Teljes mértékben csatlakozom Bendegúz pajtás véleményéhez, miszerint Attilának is elo kell jonni a farbával. Aztán ha nem fog tetszeni elovesszuk a csontozókést és......


Czuczor te egyáltalán elolvastad mit is írtam, ezek szerint nem.
Mit magyaráztam félre, inkább mindenre adtam logikus magyarázatot.
Ki akar az Attilának ugorni, csak azt szeretném valljon színt ennyi.
Ki sajátította ki magának a homokozót, hát épp azt írtam minél több terv, annál jobb a végső terv.
Hol van az leírva, hogy én valamit is féltek?
Olvasd el mégyegyszer miről is van szó, ott mindenre kapsz választ.

Most itt az utolsó hozzászólásoddal nagyon elbeszéltél a válaszaim mellett és lenne egy kérésem, ne találgassatok ki már megint külömböző elméleteket, hogy mit és hogyan akarok kisajátítani, mert mindez nem igaz. Maradj a tényeknél.
_________________
www.commorakozigaz.shp.hu


Last edited by abraka on Mon Feb 11, 2008 8:01 am; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
abraka



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 1956

PostPosted: Thu Feb 07, 2008 10:43 am    Post subject: Kivonat a tervezetből Reply with quote

Az etnikai határvonalat ©túr és Hod¾a is elismerte, tehát ez egy történelmi valós politikai sarktétel, pontosan behatárolja a felvidéki magyarság által 85-90%-os arányban lakott ezer éves területeit.

Az alakuló csehszlovák állam és Magyarország között rövid ideig (1918. nov. 28-dec. 6.) tárgyalás folyik Szlovákia déli határáról. Ennek során Milan Hodza, a csehszlovák kormány megbízottja a térképen jelzett "Tót Impériumnak" kulturális és közigazgatási autonómiát, valamint kormányzati kondominiumot kilátásba helyező Jászi Oszkárral tárgyal (128. térkép).

A szlovák-magyar tárgyalások 15 vármegyét érintenek - köztük a 10 szlovák többségűt (Trencsén, Liptó, Zólyom, Árva, Nyitra, Turóc, Sáros, Szepes, Bars, Pozsony) -, amelyek 1.995,0 ezer lakosának 76,5 %-a szlovák, 11,9 %-a magyar, 6,8 %-a német és 2,3 %-a rutén.

A 15-ből öt szlovák többségű megye - Árva (75,0 % szlovák), Liptó (89,9 %), Trencsén (91,7 %), Turóc (69,0 %) és Zólyom (84,8 %) - teljes egészében szlovák fennhatóság alá kerül. Lényegében szlovák kézre kerül három megye: Á‰rsekújvár és egy járás kivételével Nyitra (71,0 % szlovák, 21,9 % magyar), egy járás kivételével Sáros (58,3 % szlovák, 22,0 % rutén, 10,4 % magyar), Gölnicbánya és járása kivételével Szepes (56,2 % szlovák, 22,2 % magyar, 10,8 % német). Részben kerül szlovák kézre hét megye: Pozsonyból (49,5 % szlovák, 42,3 % magyar) 3 járás - de maga Pozsony városa (41,9 % német, 40,5 % magyar, 14,9 % szlovák) magyar kézen marad -, Barsból (54,8 % szlovák, 34,7 % magyar) három járás (valamint Ášjbánya és Körmöcbánya városok), Hontból (57,0 % magyar, 36,8 % szlovák) két járás (valamint Korpona, Selmecbánya és Bélabánya), Nógrádból (75,6 % magyar, 22,3 % szlovák) a két északi járás, Gömör-Kishontból (58,5 % magyar, 38,4 % szlovák) 4 járás (valamint Nagyrőce és Jolsva), Zemplénből (56,5 % magyar, 27,1 % szlovák) a 4 északi járás, Ungból (38,1 % rutén, 33,2 % magyar, 22,4 % szlovák) a Szobránci járás kerül Szlovákiához. Teljesen magyar kézen marad Abauj-Torna (78,0 % magyar, 18,7 % szlovák) Kassával (75,4 % magyar, 14,8 % szlovák).

Á–sszesen 67 járás és egy sor város (Nagyszombat, Nyitra, Trencsén, Zsolna, Körmöcbánya, Selmecbánya, Besztercebánya, Zólyom, Poprád, Lőcse, Igló, Bártfa, Eperjes, Késmárk, Pöstyén, stb.) tartozik Szlovenszkóhoz.

A tárgyalás során Pozsony és Kassa hovatartozása mellett problémát jelentenek a nyelvhatár alatti szlovák szigetek (Hont, Nógrád, Borsod, Abauj-Torna, Zemplén megyében).

A prágai kormány ellenállása miatt a megegyezés végeredményben kudarcba fullad. A december 6-án a demarkációs vonalról aláírt Hodza-Bartha megállapodás - amely Pozsony fölül indulva nagyjából az etnikai határt követve Kassa fölött halad az Ungig, s ott északra fordulva éri el a magyar határt - hamar érvényét veszti, amikor december 23-án megérkezik a "Szlovákország történelmi határait" kijelölő antant-jegyzék.

A trianoni békével végül 48,4 ezer km2 (9 megye egészében és 8 részben) kerül Csehszlovákiához 2.883,7 ezer lakossal, amelynek 28,2 %-a magyar






Területi autonómia
a Hod¾a-Bartha
demarkációs vonalon

A közös kétnyelvű szlovák-magyar autonómia terület(zöld), tervezet, azonos jogokkal azonos kötelezettségekkel.

Térkép demarkációs etnikai határ
Csehszlovákia térkép




"Az autonómia, az reális cél annak aki hisz benne,
utópia annak aki nem, középső út nem létezik,
aki mégis ezt az utat járja, az vak és tehetetlen."
Bósza János



Dél-Fölvidéki Autonómia Környék
autonómia-tervezet
Preambulum javaslat:

Figyelembe véve, hogy minden állampolgárnak joga van részt venni a közügyek intézésében, olyan rendszerben, amelyben minden állampolgárt ugyanazok a jogok illetik meg, a döntések pedig a többség akaratát veszik figyelembe, amelyeket az Európai Unió tagállamai magukénak vallanak, s amely jog gyakorlását a közigazgatási autonómia-terület elősegíti, a mindenkori kisebbségi népek véleményét és jogait tiszteletben tartva,
***
meggyőződve arról, hogy az össznépi szavazással megválasztottak és tényleges hatáskörrel felruházottak által közigazgatott autonómia-terület léte lehetővé teszi a hatékony és az állampolgárhoz közel álló közigazgatást,
***
tudatában annak, csak a helyi hatalomra legtöbb jogot ruházott közigazgatás az autonómia igazi megosztása vezethet el az ember szabadságjogainak megőrzéséhez,
***

kinyilvánítva, hogy "Minden emberi lény szabadnak, egyenlo méltósággal és jogokkal születik. Á‰rtelemmel és lelkiismerettel bírván, testvéri szellemben kell egymás iránt viseltetniük," 1. cikkely az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának.
***

figyelembe véve, hogy a Felvidéki Magyar Nép asszimilációs folyamatoknak van kitéve, ezen törekvések megállításának a céljából,
***



meggyőződve arról, hogy a közös területi autonómia, azonos jogokkal és kötelezettségekkel minden ott élő állampolgára részére és Szlovákiának is előnyös megoldás a szlovák-magyar kiegyezés, megbékülés útján és a roma nép részvételével, nyelvi jogainak elismerése,
***
figyelembe véve Dél-Fölvidék nyelvi különbözőségét, mindkét nyelv (szlovák és magyar)használatát szavatolják, továbbá meghatározzák és szabályozzák az ismeretükhöz szükséges intézkedéseket és eszközöket,
***
tudatában annak, hogy a jogban olyan jogszabály, amely a szubszidaritást való Európában meghatározó jelentőségű a demokratikus elvek alkalmazásában,
***
tudatában annak, hogy az autonómia-terület
- a Régiók Bizottságának (CoR) a szubszidiaritás alapelvére építve
- a hatályos jogszabályokkal nem ellentétesen, az önigazgatási polgári akarat megvalósításával megfelelő hatalmi szintjét jelenti, melyet az európai integráció során, minden EÁš államnak, mint alapvető elvet tiszteletben kell tartania,
***
kijelentve, hogy az autonómia tartomány kialakulása nem sértheti a helyi állampolgárok meglévő önigazgatási rendszereit, a kisebbségi népek egyenjogúságát tiszteletben tartva, szlovák-magyar-roma, az összekötő angol és a legkönnyebb nyelv tanulásának biztositása által gyakorolt identitási és más jogait, amelyek a Helyi Autonómia Európai Chartája révén megszerzett jogok védelmét szavatolják,
***
kinyilvánítva, hogy az autonómia tartomány önigazgatásának elismerése magába foglalja az állam iránti lojalitást, annak területi integritásának tiszteletben tartásával fejlődnek, mivel az autonómia fogalma az önkormányzást nem pedig területi elszakadást jelent,
***
figyelembe véve, hogy az autonómia tartomány, mint az állam lényeges összetevője, saját önazonossága révén Európa sokféleségének tanúbizonysága, s a régió történelmi hagyományi tiszteletben tartásával hozzájárul ennek kulturális gazdagodásához,
***
tudatában annak, hogy az autonómia tartomány és a régiók közötti, határokat is túllépő kapcsolatok értékes és nélkülözhetetlen hozzájárulást jelentenek Európa építéséhez,
***
figyelembe véve, hogy az autonómia tartomány, mint a dél-fölvidéki népek közös területi autonómiáját és annak valós céljait és létrehozását a Szlovák alkotmány nem tiltja,
***
tudatában annak, hogy a szabad véleménynyilvánítás és kérvényezés alkotmányos állampolgári jog
***
meggyőződve arról, hogy az európai intézmények az EÁš, elismerik a dél-fölvidéki közös autonómia tartományt, a Dél-Fölvidéki Autonómia Környéket (Tartomány), létét és létjogosultságát az összeurópai intézményrendszerben való részvételre.
***
kijelentve, hogy ezen alapelvek feltételezik egy regionális szintű hatalom létezését, amelyet demokratikusan létrehozott döntéshozó szervezettel látnak el, amely széleskörű területi autonómiával rendelkezik a hatáskörök, ezek demokratikus gyakorlása terén, s birtokában van a feladatok teljesítéséhez szükséges eszközöknek,
***
tudatában annak, hogy semmilyen alkotmányt nem sértő emberi autonómtörekvési jog az önkormányzásra, annak nem megadása, előitéleti kósza véleményre nem támaszkodhat, mert az ellentétes, a szlovák alkotmány alap- és szabadságjogaival,
***
az összlakosság, beleértve a magyar, a szlovák és más anyanyelvű lakossága, a Dél-Fölvidéki Autonómia Környék (DFAK) (Tartomány) számára, a nemzetközi dokumentumokban megfogalmazott és az Európai Unió államaiban gyakorlattá vált területi autonómiát igényli,
***
Dél-Fölvidéki Autonómia Környék (DFAK) (Tartomány) autonómiája nem sérti Szlovákia területi integritását és nemzeti szuverenítását, a területi önkormányzása a közösségek államon belüli önrendelkezésének jogára, a szubszidiaritás, az önigazgatás elvére épül.
***
Az Európai Együttműködési és Biztonsági Á‰rtekezlet (EBEÁ‰) koppenhágai dokumentumának (1990) 35. pontja értelmében az aláíró államok, közöttük Szlovákia is, erőfeszítéseket tesznek a történelmi és területi körülményeknek megfelelő közigazgatási vagy helyi autonómia alkalmazására a nemzeti (anyanyelvi) kisebbségek etnikai, kulturális, nyelvi és vallási identitásának kifejezéséért.
***
A Regionális Autonómia Európai Chartája (European Charter of Regional Self-Government, adopted by the CLRAE, Az Európa Tanács Parlamenti Közgyűlésének 1997/1118 sz. Határozata) többek között a következő alapelveket fogalmazza meg:
- a regionális autonómia elismerése magába foglalja az állam iránti lojalitást, amelynek régiói a szuverenitás és a területi integritás tiszteletben tartásával fejlődnek,
- a megfelelő európai intézmények szervezésének az Európa szintjén alkalmazott politika kidolgozásakor és alkalmazásakor figyelembe kell vennie a régiók jelenlétét az EÁš-ban,
- a régió, mint az állam lényeges összetevője, saját önazonossága révén Európa sokféleségének tanúbizonyossága, s a régió történelmi hagyományai tiszteletben tartásával hozzájárul ennek kulturális gazdagodásához;
***
A Regionális Autonómia Európai Chartájának megfelelően a regionális autonómia azt jelenti, hogy a tagországokban lévő legnagyobb kiterjedésű területi kollektivitások joga és tényleges képessége saját felelősségükre és az illető népesség érdekében átvenni a közérdekű problémák jelentős részének megoldását, a szubszidiaritás elvének megfelelően, és amelyek az állam és kollektivitások között elhelyezkedő választott testülettel rendelkeznek, az önigazgatás hatásköreit gyakorolják, illetve államhatósági jogosítványokkal is bírnak.
***
Az Európa Tanács Parlamenti Közgyűlésének 2003/1334 sz. határozata az autonóm régiók pozitív tapasztalatairól, mint konfliktusmegoldó ihletforrásról Európában (2003 június 24), többek között, a következőket állapítja meg:
- Európában megújult feszültségek részben azoknak a területi változásoknak és új államok keletkezésének tulajdoníthatók, amelyek a két világháború és a korábbi kommunista rendszerek 80-as és a 90-es években bekövetkező összeomlásai nyomán jelentek meg,
- ezek a feszültségek tükrözik azt az elkerülhetetlen fejlődést, amelyen a nemzetállam fogalma átment, s amely a nemzeti szuverenitást és a kulturális homogenitást mint lényegi kérdést tekintette. Napjainkban, a demokrácia gyakorlatának valamint a nemzetközi jognak a fejlődését tekintve, az EÁš-nak új elvárásokkal kell szembenéznie,
- az EÁš tagállamainak a feszültséget meg kell előzniük, olyan rugalmas alkotmányi vagy törvényhozási szintű egyezségekkel, amelyek elébe mennek ezen elvárásoknak. Hatalmat, illetve hatásköröket adván a kisebbségi népeknek önnöm ügyeikre nézve, akár átruházván azt a központi kormányzattól, akár azzal megosztva, az államok néha összeegyeztethetik a területi egység elvét a kulturális sokszínűség elvével,
- sok európai ország már megoldotta belső feszültségeit, illetve azok felodása folyamatban van a területi és a konkrét intézkedések azon széles skáláját foglalják magukban, amelyek segíthetnek a belső konfliktusok feloldásában,
- az autonómia, ahogy azt azokban az országokban alkalmazzák, amelyek tiszteletben tartják nemzetiségeik, népeik és etnikumaik valamint törzseik (kis 100 fős népcsoport) alapvető jogait és szabadságát, jórészt úgy tekinthető, mint egy “államon belüli megoldás”, mely lehetővé teszi a kisebbségi nép számára, hogy gyakorolja jogait és megőrizze kulturális önazonosságát, miközben garanciákat nyújt az állam egységére, szuverenitására és területi integritására nézve,
- a “területi autonómia” kifejezést olyan, általában szuverén államokon belül kialakított berendezkedésre értik, ami által egy bizonyos régió lakosai tágabb hatalmi jogosítványokat kapnak, amelyek tükrözik sajátos földrajzi helyzetüket, és amely oltalmazza és előmozdítja kulturális és vallási hagyományaikat,
- a politikai berendezkedések változatos formái felruházhatók autonóm státusszal, az államokon belüli decentralizációtól a hatalom valódi megosztásáig,
***
A Dél-Fölvidéki Autonómia Környék (Tartomány) statútuma tartalmazza a területi önkormányzásra vonatkozó rendelkezéseket, amely statútum Szlovákia parlamentje által törvényerőre emelve, jogi garanciákat és megfelelő jogi keretet teremt az autonóm terület gazdagodásához, polgárai anyanyelvi és nemzeti identitásának védelméhez, a közösségek sajátos érdekeinek érvényesítéséhez.
***
A fent említett elveket figyelembe véve, Szlovákia parlamentje törvény által elfogadja Dél-Fölvidéki Autonómia Környék (Tartomány) területi autonómia statútumát (alapszabályzatát) mert a Szlovák alkotmány azt nem tiltja és a területen élő szlovákiai állampolgároknak joguk van a polgári elvű területi önkormányzás létrehozására.
***
Szlovákia parlamentje törvény által elfogadja Dél-Fölvidéki Autonómia Környék normatív bázisát.
a/ megfelelő elnevezés -javaslat- Dél-Fölvidék(Ju¾ansko),
b/ autonómterületnek a behatárolása, kiindulva a Hod¾a-Bartha szerződésből
(lásd. térkép 01),
c/ saját intézményeknek, szervezeteknek és székhelyének a pontos megnevezése,
e/ hatáskörök és átengedett szolgáltatások nevesítése.
***

I.Általános rendelkezések

1. Dél-Fölvidék (mai Dél-Szlovákia, Juzsanszko) - a Hod¾a-Bartha 1918. december 6-án aláírt etnikai demarkációs vonal alatt lévő területeken - azon történelmi területein élő polgárainak, esélyegyenlőségének biztosítása érdekében, ahol a Dél-Fölvidéki Magyar Nép, a Dél-Fölvidéki Szlovák Nép, a kevert családok leszármazottjai, az itt élő Roma Nép egységes területen élnek, állampolgárai, lakosai ezen szlovákiai területeknek, egy önkormányzati közösséggé alakulnak.
***
2. Dél-Fölvidéki Autonómia Környék (Tartomány) politikai-közigazgatási rendje a földrajzi, gazdasági, társadalmi és kulturális körülményekre, lakosságának arra a történelmi és mavilági történések óhajára épül, hogy területi autonómiát biztosítsanak számára.
***
3. A régió autonómiára törekvése az állampolgárnak a társadalom életében való demokratikus részvételét, a gazdasági-társadalmi fejlődést, a területi érdekek érvényesülésének elősegítését és védelmét célozza.
***
4.A régió területi autonómiája azt jelenti,hogy a történelmi szülőföldjén lévő többségi kollektivitás joga és tényleges képessége saját felelősségére és az illető népesség érdekében átvenni a közérdekű problémák jelentős részének megoldását, a szubszidiaritás elvének megfelelően, és amely az állam és kollektivitás között elhelyezkedő választott testülettel rendelkezik, az önigazgatás hatásköreit gyakorolja, illetve államhatósági jogosítványokkal is bír.
***
5. Dél-Fölvidéki Autonómi Környék (Tartomány), a Szlovák Köztársaságon belül jogi személyiséggel rendelkező autonómia tartomány.
- az autonómia tartomány illetékességét, annak statútuma, törvény és a nemzetközi jog határozza meg,
- az autonómia tartomány sajátos illetékességét csakis törvény vagy nemzetközi jog révén lehet vita tárgyává tenni, illetve korlátozni,
- az autonómia tartomány döntéshozó és ügyviteli joggal rendelkezik a sajátos illetékességi területeken, e jognak szavatolnia kell a régió számára saját politika kidolgozását és alkalmazását,
- a törvény határai között, szükségszerű az országos hatáskörök némelyikéhez kapcsolódó feladatok átruházása is, az autonómia tartomány rendelkeznie kell e cél eléréséhez nélkülözhetetlen eszközökkel,
***
6. Az autonómia tartomány területe Somorjától egészen Királyhelmecig terjed.
Az autonóm tartomány 16 szlovákiai járást érint területileg, részben, vagy teljesen terjedelmében.
Melyek ezek a járások:
Teljes terjedelmében:
Dunaszerdahely (Dunajská Streda),
Komárom (Komárno),
Nagykürtös (Veµký Krtí¹)
Rozsnyó (Ro¾òava)
Kassa és vidéke (Ko¹ice-vidiek)
Gölnicbánya (Gelnica)

Nagyobbrészt:
Á‰rsekújvár (Nové Zámky)
Galánta (Galanta)
Léva (Levice)
Vágsellye (©aµa)
Losonc (Luèenec)
Rimaszombat (Rimavská Sobota)
Tőketerebes (Trebi¹ov)

Kisebbik részben:
Nyitra (Nitra), járásból Zoboralja
Nagyrőce (Revúca), járásból Tornalja (Tornaµa) és környéke
Nagymihályi (Michalovce), járásból Nagykapos (Veµké Kapu¹any) és környéke.

Az autonóm tartománynak a fővárosa Kassa (Ko¹ice) lesz.
Három megyéből tevődik össze:
Nyugati, Komárom megye
Középső, Losonc megye
Keleti, Kassa megye

Komárom megye: 568.088 lakosa van
Losonc megye: 187.702 lakosa van
Kassa megye: 517.599 lakosa van
Á–sszesen: 1.273.389
Ebből magyar anyanyelvű kb. 480.000 (38%)
***
7. Á–nkormányzati Parlament

(1) A tartomány területi autonómiáját az általános, egyenlő, közvetlen, titkos és szabad választások révén létrehozott Á–nkormányzati Parlament, mint a tartomány döntéshozó közhatósága és az általa kinevezett Dél-Fölvidék Kormánya, mint végrehajtó testület gyakorolja.
(2) Az Á–nkormányzati Parlament az intézmény, amellyel Dél-Fölvidék önkormányzatiságának a jogi felelőse.
(3) Az Á–nkormányzati Parlament hatáskörét a jelen autonómia-statútum, amelyet a szlovák parlament jóváhagy és Dél-Fölvidék választópolgárai határozzák meg, mely jogot az Á–nkormányzati Parlament által meghatározott feltételek, jelen statútum előírásai, az érvényben levő belső- és nemzetközi jogrend szerint gyakorolják.

8. A Dél-Fölvidéki Autonómia Környék (Tartomány) intézményeinek székhelyét az autonóm tartomány választott önkormányzati parlamentje hagyja jóvá.
***

9. Jelen autonómia-statútumnak megfelelően, az állam általános törvényeivel összhangban, a Dél-Fölvidéki autonómiája megillet minden olyan szlovák állampolgárt, aki Dél-Fölvidék bármely helységében állandó lakhellyel rendelkezik.
Azok a dél-fölvidéki születésűek, akik szlovák állampolgárok és külföldön laknak, szintén rendelkeznek a jelen autonómia-statútumban meghatározott jogokkal, amennyiben utolsó törvényes lakhelyük a Dél-Fölvidékhez tartozó település volt.
***

10. Az autonóm régióban minden állampolgár számára biztosított a teljes és tényleges egyenlőség.
(1)Az Á–nkormányzati Parlament, mint közhatóságnak, hatáskörébe tartozik azoknak a feltételeknek a kialakítása, amelyek biztosítják az egyének és az általuk alkotott közösségek teljes és tényleges egyenlőségét és szabadságát, elhárítanak minden olyan akadályt, amely meghiusíthatja vagy gátolhatja ezek teljes körű kibontakozását, s megkönnyítik minden állampolgár számára a politikai, gazdasági, művelődési és társadalmi életben való részvételt.
(2) Az Á–nkormányzati Parlament azon különleges rendelkezései, amelyek - a törvény keretei között - a dél-fölvidéki szlovák, magyar és roma közösségek nemzeti önazonosságának megőrzésére és fejleszésére irányulnak, nem tekinthetők diszkriminációnak.
***

11. Dél-Fölvidéken a magyar nyelv egyenrangú az állam hivatalos nyelvével.
Kivételt képezhetnek olyan települések, ahol a dél-fölvidéki magyarság arányaiban nem éri el a 3%.
Az autonóm tartomány helyi önkormányzatai biztosítják mindkét nyelv természetes és hivatalos használatát, elfogadva minden olyan rendszabályt, amelyre szükség van megismerésük érdekében, megteremtve minden olyan feltételt, amely garantálja teljes egyenlőségüket.
Az autonóm tartomány azon helységeiben, ahol az állandó lakhelyű, számbeli kisebbségben levő, más nemzeti-, etnikai-, nyelvi identitású közösségekhez tartozó állampolgárok száma községben meghaladja a 8%, ezen közösségek nyelve ugyancsak egyenrangú az állam hivatalos nyelvével.
***

12. Dél-Fölvidék jelképei
(1) Az Á–nkormányzati Parlament meghatározza Dél-Fölvidék jelképeit.
(2) A magyar nemzeti szimbólumok és más, számbeli kisebbségben levő közösség nemzeti szimbólumainak Dél-Fölvidéken való szabad használatát jelen autonómia-statútum garantálja.
(3)Az állami szimbólumok használatára a törvényes szabályozások érvényesek.
***

(13) A Dél-Fölvidéki Autonómia Környék (Tartomány) politikai-közigazgatási autonómiája nem sérti Szlovákia területi integritását és szuverenitását.
- az illetékesség, jelen statútum keretei között, egyéb közigazgatási szintről átruházható az autonómia-területnek,
- az illetékesség átruházása, legyen világosan megfogalmazva,
- a felhatalmazás alkalmazása során figyelembe kell venni a megfelelő anyagi- és pénzeszközök létrehozását, amelyek lehetővé teszik a többlethatáskörök tényleges gyakorlását,
- ezen illetékesség végrehajtásával megbízott szerveknek, a lehetőségek és a törvényes szabályozások szerint, rendelkezniük kell saját szervezeti felépítésükben a régió sajátos adottságaihoz való alkalmazás szabadságával, kiemelt figyelmet szentelve a hatékonyságnak és az autonómia tartomány lakosai igényének,
***

14. Az autonóm régió megalakulása és megszűnése

(1) Dél-Fölvidék autonóm tartomány a szlovák parlament által jóváhagyott törvény alapján jön létre, az Á–nkormányzati Parlament megalakulásakor, valamint a szerves törvénynek számító jelen Statútum előírásainak alapján.
(2) Dél-Fölvidék autonómiája csakis a Dél-Fölvidéken megrendezett népszavazással szüntethető meg, minden szavazójogosult dél-fölvidéki lakósának a 2/3 többségével.

(3) Jelen autonómia-statútumot a Szlovák Parlament emeli törvényre.

(4) Az autonóm tartomány területén állandó lakhellyel rendelkező, szavazati jogú állampolgárok által általános, titkos, és közvetlen szavazással megválasztott Á–nkormányzati Parlament révén létrejön Dél-Fölvidék Á–nkormányzata (Kormánya).

(5) Dél-Fölvidék Parlamentje, Á–nkormányzata és Autonómia-statútuma csakis a Dél-Fölvidéken kiírt népszavazással szüntethető meg.
***

15. Dél-Fölvidék Á–nkormányzati Intézményei

a) Az autonóm tartomány intézményei:
- Á–nkormányzati Parlament;
- Dél-Fölvidék Kormánya;
- Dél-Fölvidék Elnöke;
b) A dél-fölvidéki magyarok intézményei:
- Dél-Fölvidéki Magyar Tanács;
- Dél-Fölvidéki Magyar Elnök;
c) A dél-fölvidéki szlovákok intézményei:
- Dél-Fölvidéki Szlovák Tanács;
- Dél-Fölvidéki Szlovák Elnök;
d) A dél-fölvidéki romák intézményei:
- Dél-Fölvidéki Roma Tanács;
- Dél-Fölvidéki Roma Elnök;
e) A települési önkormányzatok intézményei:
- Megyei Hivatal;
- Városi Hivatal;
- Községi Hivatal;
- Polgármester.
***

16. Az állam és a tartomány kapcsolata
(1) A régióban a Szlovák Kormány által kinevezett kormánybiztos látja el a törvényességi felügyeletet.
(2) A Tartomány és a Szlovák Kormány közötti vitás kérdésekben a kormánybiztos közvetít.
(3) A Szlovákia Parlamentje és Szlovákia Kormánya által Dél-Fölvidékre is hatályos törvényeket, rendeleteket, egyéb központi rendelkezéseket Dél-Fölvidék Á–nkormányzati Parlamentje a tartomány adottságainak megfelelően alkalmazhatja, illetve az Á–nkormányzati Parlament 2/3-os többségű határozatával újratárgyalásukat igényelheti.
(4) Dél-Fölvidék határozatait alkotmányossági szempontból csakis az Alkotmánybíróság ellenőrizheti.
(5) A végrehajtó és az ügyviteli hatóságok és hivatalok által kibocsátott okiratok és megállapodások ellen fellebezni lehet a illetékes joghatóságnál.
(6) A tartományban az igazságszolgáltatást a törvény által létrehozott joghatóságok látják el.
(7) A tartomány önkormányzati szervei feletti ellenőrzésre jogosult:
a) az Alkotmánybíróság, a normatív rendelkezések alkotmányosságát illetően;
b) a Kormány, az országos érdekeltségű hatáskörök gyakorlását illetően;
c) a Közigazgatási Bíróság, az önkormányzatok közigazgatási szerveinek tevékenységét és szabályrendeleteit illetően;
d) a Számvevőszék, az országos érdekeltségű gazdálkodást és az állami költségvetésből átutalt pénzeszközök felhasználását illetően.
e) Dél-Fölvidék Elnöke, illetve a Dél-Fölvidéki Magyar Elnök, Dél-Fölvidéki Szlovák Elnök és a Dél-Fölvidéki Roma Elnök, megtámadhatja a törvényeket a jelen autonómia-statútum, a szlovák, a magyar és a roma nyelv, illetve a tartományban hagyományosan használt más nyelv védelmére vonatkozó előírások megsértése esetén.

II.Dél-Fölvidék Á–nkormányzati Parlamentje

1. Dél-Fölvidék Á–nkormányzati Parlamentje a tartomány közhatalmát saját hatáskörében gyakorló, végrehajtó testület.

2. Az Á–nkormányzati Parlament elnökét Dél-Fölvidék elnöke nevezi ki, a Dél-Fölvidéki Szlovák Tanács, a Dél-Fölvidéki Magyar Tanács, a Dél-Fölvidéki Roma Tanács javaslata alapján, évente ciklikusan cserélődve (egyszer szlovák, egyszer magyar, egyszer roma nemzetiségű).

3. Az Á–nkormányzati Parlament tagjait Dél-Fölvidék szlovákiai állampolgárai választják meg titkos és szabad választások útján, négy év időtartamra. A képviselők száma 60 személy.

4. Az Á–nkormányzati Parlament működési alapelvei:

a/ a Dél-Fölvidéki Kormány által hozott törvényerejű rendeletek érvényesítésére, felügyeletére,
b/ Dél-Fölvidék polgárainak érdekvédelmét, közképviseletét, a tartomány közigazgatását látja el,
c/ elfogadja és garantálja a tartomány költségvetését,
e/ érvényesíti és megőrzi a törvényességet.

5. Az Á–nkormányzati Parlament illetékességéhez tartozik:

a/ saját önkormányzati intézményeinek a megszervezése,
b/ Dél-Fölvidék sajátos jogállásából fakadó, a tartományban érvényes törvényerejű rendeletek meghozatala,
c/ a művelődés,
d/ az oktatás,
e/ az anyanyelvhasználat,
f/ a történelmi, művészeti, régészeti és tudományos örökség,
g/ a szociális kérdések,
h/ a tájékoztatás,
i/ a tartomány érdekeltségű állami vagyon kezelése és vállatok működtetése,
j/ helyi adók és illetékek bevezetése,
k/ Dél-Fölvidék önálló pénzgazdálkodása,
l/ Dél-Fölvidék képviselete,
m/ saját igazságügyi és bírói szervezet,
n/ személyi javak védelme, az önkormányzat területének a közrendjét fenntartó önkormányzati rendőrség.

6. Az Á–nkormányzati Parlament, saját hatáskörében, az állam jogrendjével össszhangban és a tartomány jogállásának megfelelően, a következő területeken bocsát ki a tartomány területén érvényes törvényerejű rendeleteket:
a/ a tartomány hivatalaira és azok személyzetére vonatkozó rendtartás
b/ a népi tanácsok testületeire vonatkozó rendtartás,
c/ a helyi települési határok meghatározása, az új községek alapítása,
d/ a közérdekű kisajátítások,
e/ telekkönyvek létesítése és felügyelete,
f/ tűzvédelem,
g/ egészségügyi ellátás biztosítása,
h/ kereseskedelmi kamara felügyelete,
i/ gazdasági társaságok létesítése, felügyelete és a gazdasági ügyek ellátása,
j/ bankok és vagyonbiztosítás,
k/ tartomány érdekeltségű közszolgáltatás,
l/ rendfenntartás és a rendőrséggel való együttműködés,
m/ bányászat, energiatermelés,
n/ mezőgazdálkodás,
o/ erdőgazdálkodás, vadgazdálkodás,
p/ környezetvédelem,
r/ infrastruktúra, helyi érdekű személyforgalom és áruszállítást,
s/ tömegtájékoztatás,
t/ nyelvpolitika,
u/ kultúrpolitika irányítása és közintézmények (múzeumok, iskolák, könyvtárak) fenntartása,
v/ közmunka megszervezése és szociális feladatok,
w/ turizmus, idegenforgalom, sport,
x/ oktatás és kutatás,



Commora Aula, autonómia-tervezete
Dél-Fölvidéki Autonómia Tartomány
Á‰szak-Komárom, Slovakia
2007.5.31








Pozsonytól Királyhelmecig a közös területi autonómia

2007.4.24
A Dél-Fölvidéki Autonómia Környék Pozsonytól egészen Királyhelmecig egy egységes területet fog alkotni. Az autonóm tartomány (környék) területének a behatárolásához nagyon jó kiindulópont, politikai sarktétel az 1918. december 6-án aláírt Hodza-Bartha megállapodás, amit Milan Hod¾a, a csehszlovák kormány megbízottja és Jászi Oszkár tárgyalásaiból jött létre. A prágai vezetés ezt nem fogadta el, látva a Károlyi-kormány gyengeségét, majd ejtette a Hodza-Bartha megállapodást. Ennek ellenére alaptételei, ami az etnikai határok megjelölését, behatárolását illeti, az első olyan dokumentum, ami közös magyar-szlovák megállapodásnak tekinthetünk a felvidéki magyarság és a szlovákság életterének, territóriumának a dokumentálására.
Á‰rdekes párhuzam, hogy Hodza 1918-ban ugyan ott jelölte ki az etnikai határvonalat a szlovákság és a magyarság között, mint 1861 a stúri diákok akik a bécsi uralkodóhoz folyamodva kérték a Szlovák Környék, autonóm terület létrehozását. Ezekből az adatokból is egyértelműen kitünik, hogy a Felvidéki Magyar Nép saját területe (a Hod¾a-Bartha határ alatt lévő) már jóval a trianoni békediktátum előtt is létezett és stabil etnikai határvonalat képezett, amit a szlovákság képviselői is elismertek és tudomásul vették.
Ebből logikusan lekövetkeztethető, hogy a Felvidéki Magyar Népnek joga van a közös területi önigazgatásra, egy olyan területi autonóm tartomány létrehozására, ahol azonos jogokat kap minden szinten, a közügyek, politika, iskolaügy, jog és a gazdaság terén, leszámítva a külügyet és a hadügyet, ami továbbra is megmaradna Szlovákia politikai hatáskörében.
Az autonóm tartomány 16 szlovákiai járást érint területileg, részben, vagy teljesen terjedelmében.
Melyek ezek a járások:
1. Teljes terjedelmében:
Dunaszerdahely (Dunajská Streda),
Komárom (Komárno),
Nagykürtös (Veµký Krtí¹)
Rozsnyó (Ro¾òava)
Kassa és vidéke (Ko¹ice-vidiek)
Gölnicbánya (Gelnica)

Nagyobbrészt:
Á‰rsekújvár (Nové Zámky)
Galánta (Galanta)
Vágsellye (©aµa)
Losonc (Luèenec)
Rimaszombat (Rimavská Sobota)
Tőketerebes (Trebi¹ov)

Kisebbik részben:
Nyitra (Nitra), járásból Zoboralja (Podzohorie) és környéke
Nagyrőce (Revúca), járásból Tornalja (Tornaµa) és környéke
Nagymihályi (Michalovce), járásból Nagykapos (Veµké Kapu¹any) és környéke.

Az autonóm tartománynak a fővárosa Kassa (Ko¹ice) lesz.
Három megyéből tevődik össze:
Nyugati, Komárom megye
Középső, Losonc megye
Keleti, Kassa megye

Komárom megye: 568.088 lakosa van
Losonc megye: 187.702 lakosa van
Kassa megye: 517.599 lakosa van
Á–sszesen: 1.273.389
Ebből magyar anyanyelvű kb. 480.000 (38%)

Saját parlamentje, 60 választott képviselője.
Parlament elnökét két évre válaszják, egyszer szlovák, egyszer magyar anyanyelvű polgárai közül az autonóm tartománynak.

Az autonóm tartományban kötelező kétnyelvűség uralkodik a közügyek gyakorlásának minden szintjén.

Az állam ledelegálja, a külügy és a hadügy kivételével minden jogi és gazdasági tevékenységben történő ügyintézési és döntéskozói jogot az autonóm tartomány szerveire.

C.A.

az egész képekkel együtt is olvasható:
http://shp.hu/hpc/web.php?a=commorakozigaz&o=1149152583
_________________
www.commorakozigaz.shp.hu


Last edited by abraka on Mon Feb 11, 2008 7:53 am; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
abraka



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 1956

PostPosted: Thu Feb 07, 2008 10:46 am    Post subject: Reply with quote

Autonómia-
_________________
www.commorakozigaz.shp.hu


Last edited by abraka on Sat Feb 09, 2008 5:30 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
nehezfiu



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 120

PostPosted: Thu Feb 07, 2008 11:20 am    Post subject: Reply with quote

Szóval újabban már homokozni szeretnél? Á‰n nem érzek semmi vonzalmat. Már túl öreg vagy.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
abraka



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 1956

PostPosted: Thu Feb 07, 2008 11:28 am    Post subject: Reply with quote

ribizlifa
_________________
www.commorakozigaz.shp.hu


Last edited by abraka on Sat Feb 09, 2008 5:29 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
czuczor



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 885

PostPosted: Thu Feb 07, 2008 11:42 am    Post subject: Reply with quote

abraka wrote:
Na pontosan ezért mem akartam ezt a témát elindítani, mert minjárt megjelennek a Nehézfijjuk és teleköpdösik kicsinyes hülyeségeikkel a tárgyilagosnak induló témákat.

Most Hawkeye én kérlek meg töröld ezt a témát, mert tényleg felesleges csak egy újabb elbeszélősdi lenne.

Nagymedve! Meg ne próbáld! Még el akarom olvasni, de most el kell mennem és már csak holnap lesz idom rá! Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Attila



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 810

PostPosted: Thu Feb 07, 2008 12:35 pm    Post subject: Reply with quote

Kedves Bendegúz. Megint olyan állítást közölsz, melynek nincs valós tartalmi alapja.
Alább, szokásodhoz híven, ferdítesz:
"Petheő Attila használhatatlannak találja a Bósza-féle autonómia-kezdeményezést. Rendben van, hiszen - állítása szerint - neki annál különb van odahaza. A petheői autonómia-koncepció minden előleges bizalmamat élvezi, ám mégis szeretném tudni, milyen örömteli eseményeknek kell bekövetkezni addig, míg a sorsomat illető tervezettel megismerkedhetek."

Nem állítottam, hogy már van önálló autonómia-koncepcióm. Az örömteli esemény pedig az lesz, ha egy műhelymunka "következményeként" elkészük a tervezet, melyet nem én csinálok.
Back to top
View user's profile Send private message
Bendegúz



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 1296

PostPosted: Thu Feb 07, 2008 1:29 pm    Post subject: Reply with quote

Már megbocsáss, de akkor ez mit jelent?:

Quote:
Petheő Attila nem kívánja kommentálni Bósza János kezdeményezéseit, szerinte ugyanis fontos, hogy egy autonómiakoncepció használható legyen. Elárulta, hogy készülőben van egy kiforrottabb terv, de a kezdeményezők nevét – taktikai okokból – egyelőre titokban tartja.


Kiforrottabb tervezetet emlegetsz (amit én látatlanban is üdvözlök), és elárulod, ismered a készítőket, tehát bizonyos fokig be vagy avatva, ha nem is magad csinálod. A fenti sorokból nem vonható le más következtetés, mint az, hogy az általad ismert autonómia-tervezet használhatóbb lesz Bósza Jánosénál! (Amit látatlanban elhiszek és üdvözlök)
Hol ferdítek én, illetve mivel haragítottalak magamra?
Back to top
View user's profile Send private message
abraka



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 1956

PostPosted: Sat Feb 09, 2008 12:02 pm    Post subject: Reply with quote

alma
_________________
www.commorakozigaz.shp.hu


Last edited by abraka on Sat Feb 09, 2008 5:27 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Rascal



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 20

PostPosted: Sat Feb 09, 2008 1:17 pm    Post subject: Reply with quote

Áme egy nagy gyerek kicsinyes játéka.
Széttúrja a homokozót Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
nehezfiu



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 120

PostPosted: Sat Feb 09, 2008 5:09 pm    Post subject: Reply with quote

Itt azért többröl van szó mint ártalmatlan homokozásról. Ez a veszett csótány legújabban állítólag már terror-merényletekre is buzdít.

http://www.parameter.sk/paravelemeny/aztakurvahetszentsegit

Barak László wrote:

Aztakurvahétszentségit!

A kereskedésen kívül „autonómiakoncepció-terjesztésben” utazó komáromi szatócs, Bósza János, megint kiadott egy közleményt, amelyben, közvetve bár, de „nemzeti felszabadító harccal” fenyegette meg a szlovákiai hivatalos szerveket. Ha azok, úgymond, nem hajlandóak respektálni az általa meghirdetett szlovákiai magyar autonómia-kezdeményezéseket. Konkrétan, a „megszállók“ elleni fegyverhasználat lehetőségével is példálózva…

Igaz, óvatos duhajként, a szóban forgó vérfürdő lehetőségét egy általa a „magyar nemzet tagjaként”, egyszersmind „a Szlovák Köztársaság állampolgáraként” meghatározott ismeretlent idézve lebegteti meg közleményében, ám annak, aki legalább kettőig tud számolni, világos, hogy Bósza most már azt sem zárja ki: akár „kalasnyikovval“, netán robbantásos merényletekkel is valóra váltható, azaz kikényszeríthető a szlovákiai magyar területi önigazgatás…

Egyelőre nem tudni, Bószában józan ítélőképessége teljes tudatában munkál-e ilyen intenzíven az elhivatottság és végső elkeseredésében jutott-e idáig, avagy immár teljesen megzakkant… Vagy, ami e valóban tragikusan sajnálatos állapotokat is fölülírja, tényleg valami piszkos titkosszolgálati játszma cselekvő részese ő, s jó előre kitervelt célja, hogy folyamatos feszültség gerjedjen ebben az országban?

Az utóbbi feltételezés, mármint, hogy egy minden hájjal megkent kémmel állnák szemben, szinte teljességgel kizárható. Mivel majdnem tökéletesen hihetetlen, hogy bármely titkosszolgálatnál annyira debilek legyenek a stratégák, hogy olyan primitív szövegeket dolgozzanak ki, mint amilyeneket Bósza hétről-hétre elkántál közönségének.

Sokkal valószínűbb tehát, hogy egy monomániás és persze exhibicionista őrült verbális ámokfutásának vagyunk szem- és fültanúi – egyelőre. Amely helyzet viszont most már egyre kevésbé nevetséges... Annál is kevésbé, mivel biztosra vehető, hogy a másik, azaz a szlovák térfélen is akadnak szép számmal közveszélyes őrültek. A terrorizmus szakterminológiájában „alvó ügynökökként“ definiáltak mintája alapján, ún. „alvó őrültek”… Akik, valamilyen előre meg nem határozható impulzus nyomán – napi parancs, jelszó, bizonyos légköri viszonyok, konkrét mentális állapot, földöntúli késztetés stb. – működésbe léphetnek. Vagyis sezlonok alatt rejtegetett fegyverek, esetleg robbanószerkezetek után nyúlnak… Aztakurvahétszentségit!!!

Az a helyzet viszont, hogy mi sem vagyunk ám egészen normálisak! (Vagy mégis?) Konkrétan a sajtó embereire, azaz önmagamra és kollégáimra is gondolok. Nem vagyok képes ugyanis eldönteni, tudna-e egyáltalán valaki ennek a Bószának a puszta létezéséről is – legszűkebb családi, baráti környezetén kívül –, ha mi a kezdetektől úgy kezeltük volna őt, ahogyan kell!? Mondjuk, megnyilvánulásait, viselt dolgait a lehető legszigorúbban, ám kellő részvéttel ignorálva, elkönyveljük, hogy ez a szerencsétlen ember azok közül való, akik – vagy akiknek a hozzátartozói – nem konzultáltak idejekorán a megfelelő orvossal és gyógyszerésszel...!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
abraka



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 1956

PostPosted: Sat Feb 09, 2008 5:26 pm    Post subject: Reply with quote

Te is meg barak is egy szemét szar, hazudozó alakok vagytok, az eredti írást miért nem szkenelted be, mert a hülyeségeidre és a barakbetegségre fény derülne. Itt aki lövöldöz az te vagy.
itt mindenki elolvashatja az eredeti szöveget:
http://www.shp.hu/hpc/web.php?azonosito=commorakozigaz&oldalkod=ugFoq2jZBY
_________________
www.commorakozigaz.shp.hu
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Rascal



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 20

PostPosted: Sat Feb 09, 2008 6:23 pm    Post subject: Reply with quote

Abraka Te köz és önveszélyes vagy. Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message
Bigman



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 1667
Location: Nagymegyer

PostPosted: Sun Feb 10, 2008 7:23 am    Post subject: Reply with quote

Rascal wrote:
Abraka Te köz és önveszélyes vagy. Twisted Evil


Nem érzek veszélyt benne,ugyanis nem vagyok fogékony az ötleteire,játszani meg valamivel mindenkinek kell.Jobban kéne Õt ismernem ahhoz,hogy megértsem miért érez késztetést országok feldarabolására pont akkor ,mikor a többi 4-5száz millió egyesülni akar.
Kis koromban én rajzoltam országokat,többnyire szigeteken és aztán szépen felosztottam őket a családom tagjai közt.
Nála talán ez kimaradt? Wink
_________________
Bár zord a harc,de megéri a világ....
Back to top
View user's profile Send private message
beeblebrox



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 868

PostPosted: Sun Feb 10, 2008 9:53 am    Post subject: Reply with quote

Na, itt is megjelentek a bérrettegők, mint Magyarországon. Mit ad isten, itt is ugyanarról az oldalról... Rolling Eyes
_________________
Sose vitatkozz idiótákkal. Lesüllyedsz a szintjükre és legyõznek a rutinjukkal.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Kukac archí­vum Forum Index -> Belföld All times are GMT
Goto page 1, 2, 3 ... 47, 48, 49  Next
Page 1 of 49

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group