Kukac archí­vum Forum Index Kukac archí­vum
A www.kukac.sk archívuma
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Kiváncsi e a most a magyarok véleményére is?
Goto page 1, 2  Next
 
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Kukac archí­vum Forum Index -> Felvidéki közélet
View previous topic :: View next topic  
Author Message
czuczor



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 885

PostPosted: Fri Jul 09, 2010 3:32 pm    Post subject: Kiváncsi e a most a magyarok véleményére is? Reply with quote

Ha már adva van egy ilyen helyzet, hogy van egy új kormányunk, feltehetnénk néhány kérdést, esetleg javasolhatnánk a tisztelt hatalmasságoknak, mik azok a kérdések, amik bennünket foglalkoztatnak, vagy majd megint ők mondják meg nekünk mi a jó?!
Nyitásképpen feldobom a következő témát: autópálya a Csallóközben. Mivel öreg motoros vagyok, van erről véleményem. Kb 50-60 ezer km-t futok le évente és naponta használom a 63-as utat minden irányban. Van egy olyan érzésem, hogy autópálya, vagy gyorsforgalmi út építese a Csallóközön keresztül, egy teljesen felesleges pénzkidobás esetleg pénzlenyúlás lenne. Természetesen nem azt állítom, hogy a helyzet ideális, de egy autópálya az mégiscsak túlzás. Több okból is. Párhuzamosan a 63-as úttal fut egy komoly autópálya az M-1-es, ami a tranzit forgalmat elbírja és el is viszi. A következő érv, hogy a 63-as forgalma nem olyan sűrű( éjszaka pl. simán el lehet menni Pozsonytól Szerdahelyig úgy, hogy jó, ha 2 kocsi jön szembe) ha lassabb gépkocsi keveredik elénk, nem kell kilométereken át követni, hogy előzhessünk. Szerény véleményem szerint a megoldás az lenne, ha a 63-as elkerülné a településeket, közvetlen rákötése lenne a Pozsonyon áthaladó sztrádaszakaszra. A több sáv kiépítése, csak a Dénesd, Csölle, Pozsonypüspöki szakaszon indokolt, ezek elkerülésével és természetesen a meglévő útszakaszok állapotának javítása és karbantartása. Hány milliárdot spóroltam meg?
Más vélemény? Cool
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
elemzõ



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 623

PostPosted: Fri Jul 09, 2010 7:20 pm    Post subject: Re: Kiváncsi e a most a magyarok véleményére is? Reply with quote

czuczor wrote:
... Van egy olyan érzésem, hogy autópálya, vagy gyorsforgalmi út építese a Csallóközön keresztül, egy teljesen felesleges pénzkidobás esetleg pénzlenyúlás lenne. Természetesen nem azt állítom, hogy a helyzet ideális, de egy autópálya az mégiscsak túlzás...
Mi volt hamarébb, a tyúk, vagy a tojás? A felvetésedből ez jutott a z eszembe. Szerintem azért kicsi a forgalom, mert nincsenek munkahelyek, ami a közúti forgalmat generálja. Azért nincsenek nagyobb mennyiségben munkahelyek, mert hiányzik az infrastruktúra, főleg a jó minőségű utak. Ha nem lesznek utak, nem lesz elég munkahely. Ezt akarod?
Back to top
View user's profile Send private message
Dalnok



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 688

PostPosted: Fri Jul 09, 2010 8:05 pm    Post subject: Re: Kiváncsi e a most a magyarok véleményére is? Reply with quote

elemző wrote:
czuczor wrote:
... Van egy olyan érzésem, hogy autópálya, vagy gyorsforgalmi út építese a Csallóközön keresztül, egy teljesen felesleges pénzkidobás esetleg pénzlenyúlás lenne. Természetesen nem azt állítom, hogy a helyzet ideális, de egy autópálya az mégiscsak túlzás...
Mi volt hamarébb, a tyúk, vagy a tojás? A felvetésedből ez jutott a z eszembe. Szerintem azért kicsi a forgalom, mert nincsenek munkahelyek, ami a közúti forgalmat generálja. Azért nincsenek nagyobb mennyiségben munkahelyek, mert hiányzik az infrastruktúra, főleg a jó minőségű utak. Ha nem lesznek utak, nem lesz elég munkahely. Ezt akarod?
Back to top
View user's profile Send private message
czuczor



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 885

PostPosted: Fri Jul 09, 2010 9:13 pm    Post subject: Re: Kiváncsi e a most a magyarok véleményére is? Reply with quote

elemző wrote:
[Mi volt hamarébb, a tyúk, vagy a tojás? A felvetésedből ez jutott a z eszembe. Szerintem azért kicsi a forgalom, mert nincsenek munkahelyek, ami a közúti forgalmat generálja. Azért nincsenek nagyobb mennyiségben munkahelyek, mert hiányzik az infrastruktúra, főleg a jó minőségű utak. Ha nem lesznek utak, nem lesz elég munkahely. Ezt akarod?


Ez is igaz lehet. Azért kezdtem el az egészet, hogy egymás véleményét is megismerjük. Egy kicsit azonban ezzel vitába szállnék. Szerintem, a te szempontod szerint most még nagyobb a forgalom, mint máskor, ugyanis pozsony az a hely, ahol van munkahely és így el kell menni utána. Az ideális az lenne, ha a munkahely helyben lenne, így nem kellene átutazni a csallóközön, tehát a forgalom még ritkább lenne. Cool
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bigman



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 1667
Location: Nagymegyer

PostPosted: Sat Jul 10, 2010 4:49 am    Post subject: Reply with quote

Azzal ha itt munkahelyet teremtenek még a pozsonyi nem szűnik meg.Tehát aki odajárt ,ezután is ezt tenné.Aki meg itt munkát kapna valószínű idáig munkanélküli volt és ők nem sokat utaztak a fővárosba.
Tehát gyorsforgalmi út is kell,meg csallóközi munkahely is.Itt a lehetőség,hisz hídat vertetek a kormányig!!! Wink Laughing Laughing
_________________
Bár zord a harc,de megéri a világ....
Back to top
View user's profile Send private message
elemzõ



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 623

PostPosted: Sat Jul 10, 2010 5:57 am    Post subject: Reply with quote

Ha a területeinkben megpezsdül a gazdaság, akkor növekszik a szállítás valamin a személyi forgalom is. A személyi forgalmat emeli a jólét, a helyi és ingázók munkába járók száma, az ügyintézők, ügynökök, stb..
Back to top
View user's profile Send private message
Janicsar



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 1071
Location: Egy város

PostPosted: Sat Jul 10, 2010 7:25 am    Post subject: Reply with quote

A rossz oldala a sztrádának az, hogy a betelepülők hada 50 kilométerrel beljebb jutna a Csallóközbe, tulajdonképpen el is foglalnák azt. A jó oldal, hogy egy komárominak, gútainak is megérné Pozsonyban dolgozni, ha egy óra alatt beérne a munkába. Habár a bősi erőművön keresztül most is nagyon gyorsan el lehet jutni a ligetfalusi munkahelyekre, egy jó állapotban levő Favorittal, Felíciával viszonylag olcsón megoldható a napi ingázás, ha többen utaznak.
_________________
Új megoldást találtam a szájszagom elleplezésére. Felemelem a karjaimat.
Back to top
View user's profile Send private message
elemzõ



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 623

PostPosted: Sun Jul 11, 2010 11:19 am    Post subject: Reply with quote

Janicsar wrote:
A rossz oldala a sztrádának az, hogy a betelepülők hada 50 kilométerrel beljebb jutna a Csallóközbe, tulajdonképpen el is foglalnák azt. A jó oldal, hogy egy komárominak, gútainak is megérné Pozsonyban dolgozni, ha egy óra alatt beérne a munkába. ...

A lakosság népcsoportok szerinti összetételét meg lehet tartani a hatáskörök decentralizálásával (autonóm terület létrehozásával) és ez egyúttal csökkentené a Pozsony központúságát, ami biztosítaná a munkahelyek és keresetek egyenletesebb elosztását a köztársaságban.
Back to top
View user's profile Send private message
bandika



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 85

PostPosted: Sun Jul 11, 2010 5:30 pm    Post subject: Reply with quote

Janicsar wrote:
A rossz oldala a sztrádának az, hogy a betelepülők hada 50 kilométerrel beljebb jutna a Csallóközbe, tulajdonképpen el is foglalnák azt. A jó oldal, hogy egy komárominak, gútainak is megérné Pozsonyban dolgozni, ha egy óra alatt beérne a munkába. Habár a bősi erőművön keresztül most is nagyon gyorsan el lehet jutni a ligetfalusi munkahelyekre, egy jó állapotban levő Favorittal, Felíciával viszonylag olcsón megoldható a napi ingázás, ha többen utaznak.



Hát ami igaz az igaz!!! Fontos lenne, hogy végre valaki torodjon Velunk, az Isten adta néppel!!!! Legyen a munka megfizetve (kifizetve) és legyen elérheto. a betelepulés meg amúgy is lekeruhetetlen!!!!!!!!!!!!!!! So orulnek is nekik, ha jonnek!!!!!!!!!!!!!!!!
Back to top
View user's profile Send private message
nogradi



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 2362

PostPosted: Sun Jul 11, 2010 6:06 pm    Post subject: Reply with quote

néhány megjegyzés...

1) az I/63-as út a leheto legjobb paraméterekkel lett megépítve annak idén, konkrétan a szélessége (sávok és padka) megfelel a gyorsforgalmi utak szélességének (ún. félpálya mint az R2-es gomori szakaszai), csak sajnos nem keruli ki az osszes falut és várost

2) Janicsarnak teljesen igaza van, már így is sokan koltoztek ki pozsonyból arrafele, de még tobben mentek szencre meg máshova pl. rajkára mert onnan nem olyan probléma bejutni pozsonyba meg vissza.
a hatáskörök decentralizálása most is létezik csak ennek semmi koze nincs ahoz ki hova koltozik és miért. szerintem 2020 után már gond lesz magyar polgármestert választani somorján.

3) maga az iparosítás messze nem generál akkora forgalmat mint a (nagy)városi személyforgalom. pl. NR vagy NSZ korul más iparvárosok vannak de nincs akkora forgalom mert nincs annyi kikoltozo és annyi lakos. a munkahelyteremtot nem az érdekli hogy 120-al száguldozzon hanem hogy biztonságos és dugók nélkuli utakon fuvarozzon, ehez tényleg elég a R7 kivezetoje.

4) idén átadják dél-komárom elkerulojét, vagyis komárom min. megyerig, gútáig és újvárig ero vonzáskorzetének kiszolgálására a legcélszerubb az új duna HÁD. vajon hány régió mellett fut egy akkora jelentoségu vonal mint a bécs (pozsony) - budapest ?
Back to top
View user's profile Send private message
elemzõ



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 623

PostPosted: Mon Jul 12, 2010 12:08 pm    Post subject: Reply with quote

bandika wrote:
...a betelepulés meg amúgy is lekeruhetetlen!...
nogradi wrote:
a hatáskörök decentralizálása most is létezik csak ennek semmi koze nincs ahoz ki hova koltozik és miért...
Elméletileg a települések rendelkezhetnek olyan hatáskörrel, hogy ők engedélyezik a betelepülést. Dél-Tirolban létezik ilyen szabályozás, vagy például az államok szabályozzák a bevándorlást. A hatáskörök decentralizálása szerintem inkább formai tehát szűk körű. Hiányzik belőle az anyagi biztonság, kiszolgáltatott a központi hatalomnak. A döntéshozatalban gyakori a "rólunk nélkülünk” módszer. Svájcban a központi hatalom csak arról dönthet, amit a kisebb egységek önkormányzatai engedélyeztek, vagyis a központi hatalom hatáskörére bíztak.
Back to top
View user's profile Send private message
nogradi



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 2362

PostPosted: Wed Jul 14, 2010 8:21 am    Post subject: Reply with quote

egy dolog hogy kétségeim vannak a betelepülés megtiltásáról, mert ez alapjog. a másik pedig hogy a gyorsforgalmi út nem csodaszer, ill. a 63-as főúttól tucatnyi rosszabb van az országban.

Quote:
A hatáskörök decentralizálása szerintem inkább formai tehát szűk körű. Hiányzik belőle az anyagi biztonság, kiszolgáltatott a központi hatalomnak.


a központi hatalomnak visszaosztó jogköre van hogy biztosítsa az anyagi biztonságot.
Back to top
View user's profile Send private message
elemzõ



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 623

PostPosted: Wed Jul 14, 2010 1:10 pm    Post subject: Reply with quote

nogradi wrote:
egy dolog hogy kétségeim vannak a betelepülés megtiltásáról, mert ez alapjog. a másik pedig hogy a gyorsforgalmi út nem csodaszer, ill. a 63-as főúttól tucatnyi rosszabb van az országban.
A betelepülés szabályozása pedi közösségi jog. A gyorsforgalmi út nem csodaszer, de szükséges mert elősegíti a gazdaság fejlődéséet a régióban.
nogradi wrote:
a központi hatalomnak visszaosztó jogköre van hogy biztosítsa az anyagi biztonságot.
Itt vitatom a jögkör terjedelmét, mert én a központi hatalomnak a szűk jogkört tartom a jó megoldásnak. Mert ,„amit az egyes egyének saját erejükből és képességeik révén meg tudnak valósítani, azt hatáskörükből kivenni, és a közösségre bízni tilos: Á‰ppen így mindazt, amit egy kisebb és alacsonyabb szinten szerveződött közösség képes végrehajtani és ellátni, egy nagyobb és magasabb szinten szerveződött társulásra áthárítani - jogszerűtlenség, és egyúttal súlyos bűn, a társadalom helyes rendjének fölforgatása, mivel minden társadalmi tevékenység lényegénél és benne rejlő erejénél fogva segíteni - szubszidiálni - köteles a társadalmi egész egyes részeit, ellenben soha nem szabad bomlasztania vagy bekebeleznie azokat.” — Quadragesimo anno kezdetű pápai enciklika.
Back to top
View user's profile Send private message
nogradi



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 2362

PostPosted: Fri Jul 16, 2010 6:48 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
A betelepülés szabályozása pedi közösségi jog.


nem az. ezt honnan veszed, valaki hallotta hogy ez valahol így van ? egy lakóparkra mint építkezésre nyilván kell a helyi önk. hozzájárulása de egy szimpla ház/lakásvásárlás csak a 2 fél dolga.

Quote:
A gyorsforgalmi út nem csodaszer, de szükséges mert elősegíti a gazdaság fejlődéséet a régióban.


a kérdés ennél bonyolultabb. mindenesetre a csallóköz nem egy világvégi izolált régió az óperencián meg az üveghegyen túl mint kelet-sk tehát a kulcs ebben az esetben nem az út.

egy kisebb és alacsonyabb szinten szerveződött közösség az átadott jögkörök töredékét tudná saját forrásból előteremteni, sztem még az esti közvilágítást se kapcsolatnák be. miféle anyagi biztonságot emlegetsz ahol nincsenek anyagiak ?
Back to top
View user's profile Send private message
elemzõ



Joined: 27 Oct 2014
Posts: 623

PostPosted: Wed Jul 21, 2010 6:01 am    Post subject: Reply with quote

nogradi wrote:
Quote:
A betelepülés szabályozása pedi közösségi jog.


nem az. ezt honnan veszed...

Például:
Bumm wrote:
Letelepedési engedélyt kapott a három volt guantánamói rab
http://www.bumm.sk/44436/letelepedesi-engedelyt-kapott-a-harom-volt-guantanamoi-rab.html

nogradi wrote:
a kérdés ennél bonyolultabb. mindenesetre a csallóköz nem egy világvégi izolált régió az óperencián meg az üveghegyen túl mint kelet-sk tehát a kulcs ebben az esetben nem az út.

Márpedig a kulcs, a gyorsforgalmi út, délen Pozsonytól Kassáig és az autonóm területek létrehozása.
nogradi wrote:
egy kisebb és alacsonyabb szinten szerveződött közösség az átadott jögkörök töredékét tudná saját forrásból előteremteni, sztem még az esti közvilágítást se kapcsolatnák be. miféle anyagi biztonságot emlegetsz ahol nincsenek anyagiak ?
Ha központilag összegyűjtik a pénzt, és azt újraosztják az összességében mindig kevesebb. A helyi és a térségi önkormányzatok forráshiányra panaszkodnak.

"Közismertek az önkormányzatok likviditási gondjai, számtalan helyen kritikus helyzet alakult ki. Az önkormányzatok alapfeladataik elvégzésén kívül aligha gondolhatnak ingatlanjaik (pl. az iskola, az óvoda) tatarozására és esetleges fejlesztésére. Amikor a béreket alig vagy helyenként csak részlegesen tudjuk kifizetni, illetve probléma a közvilágítás, a szemételhordás fedezetének előteremtése, akkor úgy gondolom, a kormányzatnak kell megfelelő lépéseket tenni annak érdekében, hogy ez a helyzet változzon. Rövidtávon természetesen megoldás az állami költségvetési források kiegyenlítése, de ez nem oldja meg az önkormányzatok májusi és júniusi alulfinanszírozásából származó hiánypótlásának kérdését. Hosszútávon viszont alapvetően arra kell törekednünk, hogy ne legyen olyan helyzet, amikor is az önkormányzat tervezett állami bevételeit az év közben drasztikusan csökkentik. Mindenképpen szükséges a stabil fiskális háttér megteremtése."
http://www.felvidek.ma/index.php?option=com_content&task=view&id=23401&Itemid=1
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Kukac archí­vum Forum Index -> Felvidéki közélet All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group